מאמרים

פעילויות ומשחקים ליום הולדת חלל

כך-תחגגו-לילדכם-יום-הולדת-חלל

חגיגת יום הולדת חיות

עבור ילדים יום הולדת הוא יום אחד בשנה שבו הם מרכז העולם. שמש שכל כוכבי הלכת סובבים סביבה. לכן רצוי ואפילו חובה לחגוג בגדול ועם הרבה שמחה. וכדי שלא ישעמם אספנו בשבילכם מספר פעילויות מהנות ליום הולדת חלל.

 כולנו היינו רוצים לבקר בחללית אמיתית, להתנסות בטיסה חוויתית לירח או אפילו לפגוש בחבר מכוכב אחר. יש ילדים שבוחרים שביום ההולדת שלהם החלום הזה יהפוך לקרוב יותר למציאות, הם חוגגים יום הולדת חלל. את נושא החלל אפשר לקחת להרבה כיוונים: מערכת השמש, חלליות, חייזרים וכו’. כל ילד והנושא שאותו הוא אוהב.

יום הולדת הוא יום מיוחד וכר פורה ליצירתיות, פעילויות וזיכרונות נפלאים לילדים. ביום הולדת חלל יש מגוון של פעילויות ומשחקים לכל הגילאים, בבית או בחוץ. לחלק מהפעילויות נדרשת הערכות מראש וליווי של מבוגר. אספנו עבורכם את המיטב.

כך-תחגגו-לילדכם-יום-הולדת-חלל

הרכבת חללית חייזרים: כבר בפתח הכניסה לאירוע הציבו שלט שעליו כתוב “חללית חייזרים מכוכב אחר התפרקה, צריך לבנות אותה מחדש. עזרו לנו להרכיב אותה מחדש” בעזרת ארגזי קרטון, גלילי נייר, גרוטאות, מדבקות, דבק, חוטים צבעים וקישוטים מתאימים מתבקשים האורחים לבנות חללית לחייזרים הנטושים על מנת שיוכלו לשוב לכוכב שלהם. הניחו לילדים את החומרים והציוד הנדרש, הם כבר יתנו לדמיון וליצרתיות לעשות את העבודה.

פלנטות מוזיקליות (מתאים לגיל הרך): זהה לכיסאות מוזיקליים רק עם פלנטות. אפשר ליצור את הפלנטות מחישוקים או מכדורים בגדלים שונים עליהם ישבו הילדים, כאשר המוזיקה נעצרת.

עוגיות מכוכב אחר: הכינו מראש או עם הילדים בצק לעוגיות. חלקו לכל ילד חתיכת בצק. הילדים ירדדו את הבצק ויקרצו עוגיות בעזרת חותכנים בצורות כוכבים, חללית ושאר צורות מתאימות. קשטו את העוגיות עם סוכריות וצבעים בהתאם. עד לסיום המסיבה תאפו את העוגיות ותחלקו לילדים בסיום.

הכנת גלקסיה בצנצנת: החומרים הנדרשים:

  • צנצנת קטנה
  • גרלנדת אורות/סטיקלייט/מנורה קטנה שיכולה להכנס לצנצנת.
  • בריסטול שחור/סול שחור
  • מדבקות חלל
  • מספריים

חותכים רצועה של בריסטול שחור שמתאימה בדיוק למימדי הצנצנת מבחינת גובה וקוטר.

מחוררים את הרצועה לכל אורכה ורוחבה..

מדביקים מלא מדבקות חלל (זה חלק שבו הילדים מאד נהנים)

מכניסים את גרילנדת האורות/ הסטיקלייט פנימה עם המתג למעלה ומסביב מסדרים את הבריסטול השחור.

וזהו יש גלקסיה בצנצנת, הילדים יעופו על זה, זו יכולה להיות מזכרת בלתי נשכחת מיום ההולדת שתשמש אותם בלילה ליד המיטה.

דפי צביעה ומדבקות (מתאים לגיל הרך): הדפיסו דפי צביעה של החלל החיצון ואסטרונאוטים וחלקו מדבקות בנושא. ערכו שולחן גדול עם כיסאות וצבעים, כל ילד יצבע ויקשט.

מרוץ הירח: חומרים נדרשים-

  • כפות פלסטיק חד פעמיות כמספר המשתתפים
  • כדור פינג פונג קטן עטוף בנייר כסף אשר ישמש כירח

המשימה – הירח צריך להקיף את כדור הארץ.

הילדים עומדים בתור כאשר ילד יום ההולדת עומד במרחק של שלושה מטרים מהם, הילד הוא מרכז כדור הארץ. על כל משתתף להקיף את ילד יום ההולדת עם כף בפיו, שעל הכף מונח כדור הפינג פונג “הירח” כאשר המשתתף מסיים להקיף את כדור הארץ, הוא מעביר את הכדור לילד הבא בתור. כמובן מבלי שהכדור יפול מהכף.

חילוץ בחלל: מחביאים בובות קטנות של אסטרונאוטים וחלליות מפלסטיק ברחבי הבית או הגינה, ושולחים את הילדים למשימת איתור וחילוץ. הילד שמוצא הכי הרבה פריטים מקבל פרס.

וכדי שלאורחים הקטנים יהיה מספיק כוח לרוץ ולהשתובב בכל הפעילויות שהכנתם לקראתם, הכינו מראש שולחן עם כיבוד בנושא יום הולדת חלל. גם כאן, השמים הם הגבול, תרתי משמע.